Z satysfakcją informujemy, że Urząd Miasta i Gminy w Twardogórze otrzymał Znak Jakości „Przyjazny Urząd 2017” w III edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Instytucji Administracji Publicznej „Przyjazny Urząd”, organizowanego przez Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości Sp. z o.o. Sp. k. w Katowicach. Znak Jakości „Przyjazny Urząd” wyróżnia instytucje, które cechują się wysoką jakością obsługi
klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy. Przyznawany jest jednostkom o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań, odnoszących się do jakości usług publicznych. Certyfikat ten przyznaje Kapituła złożona z przedstawicieli środowisk praktyków zarządzania publicznego oraz z naukowców specjalizujących się w problematyce administracji publicznej i zarzadzania jakością, pracujących na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Wyróżnienie w Konkursie może służyć budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji, kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi, a także dalszemu podnoszeniu jakości obsługi klienta.
Gala Finałowa Konkursu, połączona z uroczystością wręczenia certyfikatów, odbyła się w Pałacu Polskiej Akademii Nauk, 19 września. W tej uroczystości nasz twardogórski Urząd reprezentowany był przez Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy Twardogóra Ryszarda Gąsiora, który certyfikat i towarzyszącą mu statuetkę otrzymał z rąk Prezesa Zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach Piotra Celeja. W gali wzięli ponadto udział wybitni przedstawiciele administracji publicznej (prezydenci miast, wójtowie, burmistrzowie, dyrektorzy instytucji publicznych), w tym przedstawiciele pozostałych 25 laureatów tegorocznej edycji konkursu, a także naukowcy i praktycy w dziedzinie zarządzania jakością. Spotkanie służyło przede wszystkim wręczeniu certyfikatów i statuetek „Przyjazny Urząd”, ale także wymianie doświadczeń, dyskusji na temat meandrów zarządzania publicznego i promocji wyróżnionych jednostek oraz wdrażanych przez nie rozwiązań projakościowych. Zdaniem Malwiny Pitach, doradcy zarządu Instytutu Zarządzania i Rozwoju Jakości, laureaci konkursu, to urzędy, które w opinii fachowego, eksperckiego jury zasługują na miano najlepszych w Polsce: innowacyjnych, nowoczesnych, pro-klienckich. Natomiast prowadzący uroczystość Wojciech Daniel stwierdził, że na tegorocznej gali znalazło się grono przedstawicieli urzędów z całej Polski, które cechuje wspólny model służby publicznej. W modelu tym na pierwszym miejscu stawia się jakość w relacjach z klientami i otwartość na ich potrzeby. W modelu tym liczy się solidność, odpowiedzialność społeczna, rzetelność.
(fot. Organizatora)
|