Burmistrzowie, wójtowie i promotorzy poszczególnych gmin spotkali się 16 października w siedzibie Nadleśnictwa Milicz, aby porozmawiać o porozumieniu na rzecz współpracy w promocji oferty turystycznej Doliny Baryczy.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele gmin związanych z Parkiem Krajobrazowym Doliny Baryczy (Milicza, Krośnic, Cieszkowa, Żmigrodu, Twardogóry, Odolanowa i Przygodzic), Starostwa Powiatowego w Miliczu, Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Doliny Baryczy, Stowarzyszenia LGD „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”, Stowarzyszenia Gmin Turystycznych Wzgórz Trzebnickich i Doliny Baryczy oraz Fundacji Doliny Baryczy. Po prezentacji materiałów promocyjnych o regionie Doliny Baryczy, jakie dotychczas się ukazały, moderator Dorota Chmielowiec-Tyszko krótko przedstawiła organizacje włączone w promocję regionu Doliny Baryczy i omówiła ich dotychczasowe osiągnięcia. Wiceburmistrz Twardogóry Jan Bernacki zwrócił uwagę na konieczność wyznaczenia planu finansowego i skonkretyzowania działań, które mają być finansowane. – Kto ma pisać wnioski do projektów, czy tylko Fundacja Doliny Baryczy? – pytał. Z kolei wójt Cieszkowa Ignacy Miecznikowski mówił o potrzebie stworzenia jednolitego, rozpoznawalnego systemu reklamy dla całej Doliny Baryczy oraz obszernego wydawnictwa na temat regionu. Według Pawła Wybierały z Centrum Edukacyjno-Turystyczno-Sportowego w Krośnicach, należy zaktualizować plan promocji i strategię działania w tym zakresie. – Wpływ środków na konto funduszu promocyjnego powinna poprzedzić decyzja, na co mają być przeznaczone, czy jest to potrzebne oraz czy podmioty wyrażają chęć realizacji takiego zamierzenia? – był zdania wiceburmistrz Milicza Tadeusz Zając. Po przedstawieniu zaplanowanych działań na rzecz promocji na rok 2009/2010 wszyscy obecni zgłosili deklarację podpisania porozumienia. W tym celu przedstawiciel Fundacji Doliny Baryczy spotka się z każdym sygnatariuszem osobiście. Dopiero wówczas zostaną wyznaczone osoby do udziału w pracach Rady Promocji Doliny Baryczy. W ramach działań na 2010 r. zaproponowano wydanie wspólnego przewodnika turystycznego Doliny Baryczy; rozwój strony internetowej promującej ofertę turystyczną regionu; wydanie wspólnego kalendarza; wspólną promocję na kluczowych imprezach w regionie Doliny Baryczy oraz poza regionem; tworzenie sieci współpracy punktów informacji turystycznych w regionie. Szczegółowo zadania te zostaną zaplanowane na pierwszym spotkaniu Rady Promocji, które odbyć się ma przy okazji otwarcia nowego Punktu Informacji Turystycznej w Twardogórze, w listopadzie tego roku. Większość gmin wstępnie zadeklarowała możliwość finansowania wspólnych działań promocyjnych w nadchodzącym roku na poziomie około 10 000 zł na gminę. Fundacja Doliny Baryczy przekazała gminom promocyjne rollbannery z nazwami gmin i logo Doliny Baryczy. Każdej z nich przekazane też zostały również promocyjne tablice z mapą i szlakami turystycznymi Doliny Baryczy. Uzgodniono, że wszystkie zostaną postawione na wiosnę 2011 r. Zadanie realizowane przez LGD „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” w ramach działania 4.31 Funkcjonowanie LGD, nabywanie umiejętności i aktywizacja PROW 2007-2013, dofinansowany z krajowych środków publicznych i środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW 2007-2013.
|