top

Strona główna Aktualności Usuwanie azbestu dofinansowane
Usuwanie azbestu dofinansowane
Wtorek, 11 Grudzień 2018 10:52

Usuwanie azbestu dofinansowane5 grudnia br. została zawarta pomiędzy Gminą Twardogóra a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu umowa dotacji na realizację zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Twardogóra w roku 2018”. Nasza Gmina od 2011 roku prowadzi akcję polegającą na usunięciu wyrobów zawierających azbest, która dotyczy przede wszystkim pokryć dachowych wykonanych z eternitu. Jej celem jest doprowadzenie do eliminacji ww. wyrobów z terenu gminy Twardogóra oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie.
Tegoroczna akcja usuwania azbestu przeprowadzana była w lipcu. Usuwaniem tego niebezpiecznego odpadu zajmowała się Firma P.P.H.U. GAJAWI Gabriel Rogut z Łodzi. W ramach realizacji programu usunięto eternit z 17 nieruchomości, a na składowisko odpadów niebezpiecznych przetransportowano w sumie 29,60 ton wyrobów azbestowych.
Mieszkańcy ponosili jedynie 15% kosztów związanych z usuwaniem azbestu. Pozostała część środków finansowych pochodziła ze środków własnych gminy oraz z uzyskanej przez Gminę Twardogóra dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Łączna wartość wykonanych prac wyniosła 11 453,08 zł brutto.

mt_ignore

Zadanie zrealizowano ze środków finansowych przeznaczonych na realizację gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

 

Wersja strony


Zobacz koniecznie


bottom


Oficjalna strona miasta i gminy - www.twardogora.pl