top

Strona główna Aktualności XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej
Wtorek, 06 Wrzesień 2016 10:22

2016 08 31 sesja rm 001W środę 31 sierpnia odbyła się XIX Sesja Rady Miejskiej w Twardogórze z udziałem 14 radnych, co zapewniało prawomocność podejmowanych uchwał. Obecni na sali posiedzeń byli ponadto: Burmistrz Miasta i Gminy Twardogóra Zbigniew Potyrała, jego zastępca – Ryszard Gąsior, Sekretarz Miasta i Gminy Twardogóra Janina Czekajło, Skarbnik Miasta i Gminy Twardogóra

Izabela Kłosowska, kierownicy referatów, sołtysi, kierownicy jednostek gminnych oraz goście, na czele z Alojzym Kuligiem, Przewodniczącym Rady Powiatu Oleśnickiego, radnym powiatowym, a także dwójką radnych powiatowych, reprezentujących Gminę Twardogóra: Haliną Grzybek i  Zdzisławem Kucem.

  Na początku radni jednogłośnie przyjęli wniosek burmistrza o uzupełnienie porządku obrad o dwa dodatkowe projekty uchwał, których konieczność rozpatrzenia omówił burmistrz wcześniej na posiedzeniu Komisji Strategii i Rozwoju, tj. o projekty uchwał w sprawie:

  • zmiany uchwały nr XVII.180.2016 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Dolnośląskiemu na realizacje zadania pn.: „Budowa ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 448 Goszcz – Moszyce”,
  • zmiany uchwały nr XV.155.2016 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 10 marca 2016 r. w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Twardogóra”.

Następnie przystąpiono do realizacji programu sesji, począwszy od jednomyślnego zatwierdzenia protokołu z XVIII Sesji Rady Miejskiej.
Prowadzący obrady przewodniczący Rady Miejskiej w Twardogórze, Witold Szydełko, przekazał głos burmistrzowi, Zbigniewowi Potyrale, w celu przedstawienia zebranym sprawozdania z pracy Burmistrza Miasta i Gminy Twardogóra za okres od 22.06. do 30.08. br. Burmistrz Potyrała przyznał jednak, iż stosunkowo długi okres od ostatniej sesji i jednocześnie okres nasilonych spotkań oraz liczba imprez, w których brał udział osobiście, albo za pośrednictwem swego zastępcy – wymusza konieczność skupienia się na sprawach najważniejszych, z zastrzeżeniem, iż kompletna informacja na ten temat zawarta została w sprawozdaniu pisemnym, jako załącznik do protokołu z dzisiejszej sesji, wykorzystując jednocześnie swój czas podczas sesji na uroczyste podkreślenie – wobec radnych i pozostałych uczestników sesji - pewnych faktów i wydarzeń z niedawno minionego czasu. Po czym burmistrz Potyrała poprosił obecnego na sesji Przewodniczącego Rady Powiatu Oleśnickiego, Alojzego Kuliga - o wręczenie dwóm rolnikom z naszej Gminy, tj. Krzysztofowi Choduniowi  (z Grabowna Małego)  i Zbigniewowi Puchale (z Nowej Wsi Goszczańskiej) odznaczenia Zasłużony dla Rolnictwa, przyznane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Medale zostały przyznane na wniosek burmistrza Potyrały, przy wsparciu Starosty Oleśnickiego Wojciecha Kocińskiego. Zebrani uhonorowali wyróżnionych brawami.

mt_ignore

Burmistrz wrócił do dwóch ostatnio zakończonych konkursów na stanowiska dyrektorskie w jednostkach gminnych i poinformował o ich zakończeniu. Następnie zaprezentował zwycięzców, spośród których pierwszemu, Pawłowi Olszańskiemu – w asyście Marii Susidko, dyrektora Centrum Usług Wspólnych - wręczył uroczyście akt mianowania na stanowisko dyrektora Gimnazjum nr 1 im. Polskich Olimpijczyków w Twardogórze oraz pogratulował, życząc sukcesów. Drugi ze zwycięzców – tym razem w konkursie na dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji - Jan Świerad – nie mógł dziś odebrać swojej nominacji. Obydwu mianowanym dyrektorom burmistrz pogratulował. Następnie poinformował o zamiarze nadawania uroczystej oprawy każdemu aktowi nadania stopnia nauczyciela mianowanego, podkreślając jak ważne jest by nauczyciele, pedagodzy, wychowawcy byli odpowiednio przygotowani do zawodu. W tym kontekście burmistrz uznał przekroczenie progu nauczyciela mianowanego jako przekroczenie właściwego progu zawodowego, jego ostateczny wybór, a jednocześnie  - przyjęcie odpowiedzialności za wychowanie, wykształcenie powierzonych sobie uczniów, wychowanków. Inauguracja tego nowego zwyczaju przypadła Joannie Zielińskiej, która uzyskała ten awans po wcześniejszym zdaniu stosownego egzaminu. Wręczenie aktu mianowania poprzedzone zostało złożeniu stosownego ślubowania wobec burmistrza i asystującej temu aktowi dyr. Susidko i wobec audytorium uczestników sesji, którzy na tę okoliczność powstali.

mt_ignore

Relację ze swoich spotkań burmistrz Potyrała rozpoczął od Dożynek Gminnych, które odbyły się 27 sierpnia w Sosnówce. Burmistrz zapowiedział, że w naszej gminie Dożynki Gminne powinny i będą odtąd organizowane na terenach wiejskich – zgodnie z charakterem tej uroczystości. Na wstępie złożył wyrazy szacunki i serdeczne podziękowanie  wszystkim, którzy przyczynili się do pomyślnej realizacji tych obchodów - całej społeczności wiejskiej, na czele z sołtysami, z radami sołeckimi. Szczególne podziękowania burmistrz przekazał na ręce sołtysa Sosnówki Daniela Nicponia i jego Małżonki, Marty, którzy – wraz z Radą Sołecką – podjęli się zorganizowania Dożynek Gminnych 2016, a także pełnili rolę starostów dożynek. Oprócz podziękowań burmistrz przekazał wyrazy uznania za wspaniałą organizację i duże zaangażowanie się mieszkańców Sosnówki, za udekorowanie dojazdów i placu. Burmistrz nawiązywał do symboliki placu przy fragmentach muru berlińskiego, jako przełamania pewnej przeszłości i ucieleśnienia nowego samorządowego rozwoju gminy, rozwoju naszej społeczności, która coraz bardziej się integruje i w coraz większym stopniu odczuwa potrzebę i radość bycia razem, potrzebę wspólnego działania na rzecz swoich środowisk lokalnych, na rzecz swoich wiosek, a nawet na rzecz całej gminy, czy wreszcie - na rzecz Ojczyzny. Oprócz pisemnego podziękowania sołtys Nicpoń otrzymał dwa bony pieniężne - do wykorzystania na rzecz społeczności wiejskiej – za dwa wyróżnienia w dwóch odrębnych kategoriach oceny wieńców dożynkowych: III. miejsce (bon wartości 200 zł) w tradycyjnym konkursie, w którym ocenę przeprowadzało jury w oparciu o stosowny regulamin, a także I. miejsce (bon wartości 500 zł) – w nowej kategorii, w której ocena jest wynikiem głosowania sołtysów.

mt_ignore

Następnie burmistrz wręczył pisma gratulacyjne i nagrody za wyróżnienie w konkursie „regulaminowym”. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło twórcom wieńca sołectwa Bukowinka – gratulacje i stosowny bon pieniężny wartości 500 zł odebrał sołtys Henryk Górkowy. Kolejne, za II miejsce - gratulacje i bon wartości 300 zł trafił do rąk sołtysa Chełstówka, Janusza Kremzy. Przy tej okazji burmistrz również pogratulował wykonania wspaniałych bochenków chleba dożynkowego, upieczonych przez piekarnię, której kierownikiem jest właśnie Janusz Kremza.

mt_ignore
Z kolei wręczając pisma gratulacyjne i podziękowania za udział w przygotowaniach i uroczystościach dożynkowych sołtysom, czy też przedstawicielom rad sołectw, a także  przedstawicielom ogródków działkowych („Szarotka” i Wrzos”) oraz zrzeszenia pszczelarzy, burmistrz Potyrała przekazywał również bony wartości 100 zł, jako symboliczną nagrodę za wykonanie wieńca dożynkowego. Przy okazji wręczania dyplomów i bonów sołtysce Sądrożyc, Halinie Makarczuk, burmistrz podziękował również za zaangażowanie w część artystyczną Święta Plonów.

List gratulacyjny z podziękowaniami dla pracowników zaangażowanych w przygotowanie części artystycznej i część dekoracji dożynek otrzymała też Beata Pięta, dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Twardogórze im. Władysława Stanisława Reymonta.
Serdeczne podziękowania za trud i wysiłek włożony w organizację całej imprezy – za pośrednictwem dyrektora, Jana Świerada – skierował również burmistrz do ekipy twardogórskiego Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Wracając do omawiania imprez z udziałem swoim lub zastępcy, burmistrz zwrócił uwagę na ich wielość i różnorodność – organizowali je działkowcy, wędkarze, były oczywiście też festyny sołeckie. Nawiązując z kolei do integracyjnych festynów sołeckich, podkreślił, że przybierają one coraz piękniejsze barwy, stają się imprezami tematycznymi (Chełstówek, Sądrożyce), a ponadto powiększa się grupa uczestników usatysfakcjonowanych udziałem w nich.
Z najistotniejszych wydarzeń burmistrz wymienił: podpisanie umowy na realizację projektu krytej pływalni w ramach projektu „Dolnośląski Delfinek”, podpisanie umowy na realizację ścieżki pieszo-rowerowej Moszyce – Goszcz, podpisanie umowy z PROW-em o dofinansowanie remontu świetlicy w Łazisku. Burmistrz przypomniał też o dwukrotnym spotkaniu z kierownikami jednostek oświatowych, podczas których omawiano problemy związane z przygotowaniem placówek do rozpoczęcia nowego roku szkolnego w kontekście reformy w oświacie i kwestii konieczności organizacji ok. 100 miejsc przedszkolnych dla sześciolatków. Związane z tym były remonty w placówkach oświatowo-wychowawczych, np. remont, mający na celu poprawę bezpieczeństwa przeciwpożarowego w miejskim przedszkolu, czy remonty w szkołach, np. w SP1, SP2, czy w SP Grabowno Wielkie. Burmistrz podkreślił, ze z wyjątkiem pojedynczych przypadków, w których nie zostały spełnione wymogi proceduralne –nie odmówiono przyjęcia  do przedszkola żadnemu z dzieci.

mt_ignore

Jeśli chodzi o pozostałe spotkania, to oprócz cyklu spotkań z projektantami, związanych z opracowaniem dokumentacji do pływalni „DELFINEK” (wyłonienie zwycięzcy konkursu, podpisanie umowy i uzgadnianie warunków technicznych), burmistrz wymienił kilka spotkań z działkowcami i z przedstawicielami firmy ILPEA – w związku z incydentem wypływu do Skoryni części ścieków poprodukcyjnych tej firmy, co spowodowało, iż przez jakiś czas z ujęć wody nie mogli korzystać działkowcy. Burmistrz poinformował, iż rozmowy, mające na celu pomoc działkowcom, jak również wynegocjowanie pewnych warunków rekompensaty ze strony ILPEI, która – jak podkreślał burmistrz – nie odżegnuje się od zdarzenia i deklaruje współpracę, również w kwestii zapobieżenia w przyszłości podobnym incydentom.
Burmistrz przypomniał też o swoim udziale w obradach Rady Społecznej SP ZOZ, a także Zarządu OSP, z nowym składem Zarządu, z omówieniem budżetu na przyszły rok i potrzeb inwestycyjnych.
Odbyło się też w Starostwie Powiatowym w Oleśnicy spotkanie w sprawie utrzymania dróg, tj. przejęcia od Starostwa (za odpłatnością) części świadczonych na rzecz gminy usług takich jak np. koszenie poboczy, sprzątanie, bieżące utrzymanie, co mogłoby poprawić dotychczasową jakość utrzymania dróg w obrębie gminy. Omawiano też ze Starostą możliwość wsparcia finansowego przez Starostwo realizacji przebudowy drogi Sądrożyce – Dąbrowa. Poruszona też została kwestia analizy zasadności i możliwości ewentualnego otwarcia w Twardogórze oddziału komunikacji.
Burmistrz przypomniał następnie obchody 3 lipca w Goszczu wielkiego Jubileuszu 1050 Chrztu Polski, ograniczając swój komentarz do określenia tych obchodów jako wspaniałej imprezy, zorganizowanej z dużym zaangażowaniem Stowarzyszenia Świętej Magdaleny. Zwrócił uwagę na bardzo pozytywne sygnały nt. tego, co już zrobiono w zespole pałacowo-parkowym w Goszczu, z uwzględnieniem zorganizowanych tam imprez, tchnących „drugie życie” w wyremontowane już obiekty  – zarówno przez gminę, jak i przez Stowarzyszenie Świętej Magdaleny. Burmistrz wyraził nadzieję, iż działania te pozwolą na kontynuację renowacji kolejnych obiektów Goszcza i ich udostępnienie mieszkańcom w nieodległej przyszłości.
Burmistrz wspomniał też o swoim uczestnictwie w Salwatoriańskim Forum Młodych w Dobroszycach oraz o pożegnaniu wieloletniej dyrektor Niepublicznego Przedszkola Sióstr Opatrzności Bożej, Patrycji Kalinowskiej.

mt_ignore
Uczestniczył również w uroczystym wręczeniu dotacji, przyznawanych w ramach konkursu "Poprawa bezpieczeństwa w województwie Dolnośląskim w roku 2016", z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu specjalistycznego wozu strażackiego na potrzeby gminy.
Wspomniane zostały ponadto: obchody Światowego Dnia Inwalidów i Osób Niepełnosprawnych w Centrum Inicjatyw Wiejskich w Chełstowie, a także wizytę  Cezarego Przybylskiego, Marszałka Województwa Dolnośląskiego – w zespole pałacowo-parkowym w Goszczu oraz na terenie kompleksu sportowego w  Twardogórze, gdzie przedstawiono również plany dot. pływalni „Delfinek”. Burmistrz zalecił cierpliwość w oczekiwaniu na pozytywne skutki tej wizyty. Szczególnie w odniesieniu do zespołu pałacowo-parkowego w Goszczu, którego ranga, potencjał, skala i… potrzeby finansowe – wywarły na Marszałku wrażenie.

Uzupełniając katalog imprez burmistrz – zgodnie z obietnicą - krótko wspomniał Święto Policji, zawody strzeleckie i odpust w Grabownie Wielkim. Na zakończenie wspominając o podpisaniu (na dwa dni przed  sesją) umowy o dofinansowaniu z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich przebudowy drogi w Sosnówce i w związku z tym - możliwość dyslokacji wygospodarowanych środków na realizację ścieżki w Sosnówce oraz drogi w Droździęcinie, z czym związana była zmiana w programie sesji.

mt_ignore

Realizując kolejny punkt programu sesji, tj. przedstawienie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej budżetu gminy Twardogóra za I półrocze 2016 roku, burmistrz nawiązał do szczegółowej informacji złożonej radnym na posiedzeniu komisji w przeddzień sesji.
Przedstawiając informację o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Twardogórze oraz Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Twardogóra za I półrocze 2016 roku burmistrz poinformował, że budżet biblioteki jest prawidłowo realizowany (bez zagrożeń), ze znacznym udziałem dotacji celowej. W przypadku ZOZ-u I półrocze zostało zrealizowane z dodatnim wynikiem finansowym, co oznacza brak konieczności dofinansowania tej jednostki z innych źródeł, bądź kosztem innych działów. Burmistrz zapewnił, że budżet ZOZ-u jest realizowany prawidłowo i nie występują zagrożenia w tym zakresie.
Informując o przebiegu wykonania budżetu Gminy Twardogóra za I półrocze 2016 roku burmistrz przekazał treść otrzymanej tuż przed sesją „Uchwały nr IV/146/2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 29.08.2016 r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Twardogóry informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy Twardogóra za I półrocze 2016 r.”. Zawarte w tej uchwale opinia jest pozytywna i zawiera znane już członkom komisji fakty, tj.  w następstwie realizacji budżetu za I półrocze 2016 r. uzyskano: dochody w wysokości 25.160.977,37 zł, wydatki w wysokości 18.971.571,52 zł, a budżet gminy zamknął się nadwyżką w kwocie 6.189.405,85 zł, przy planowanym na 2016 r. deficycie w wysokości 1.832.645,00 zł. Wynik operacyjny budżetu jest wielkością dodatnią i wynosi 5.808.964,84 zł. Gmina posiadała na 30.06.2016 r. zadłużenie w wysokości 11.358.090,00 zł, a na obsługę długu wydatkowano 2.106.761,33 zł, co stanowi 1,24% planowanych dochodów. Skład Orzekający pozytywnie zaopiniował informacje o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2016 r.
Burmistrz poinformował, że osiągnięte wyniki zapewniają zachowanie płynności finansowej gminy i realizację inwestycji zaplanowanych do realizacji w II półroczu. Zwrócił też uwagę, iż poprawa w zakresie niektórych wskaźników realizacji budżetu w stosunku do planu stwarza dodatkowe możliwości działania, w tym – pozyskiwania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, szczególnie ze środków unijnych. Burmistrz zapewnił, ze budżet jest realizowany w sposób prawidłowy, bezpieczny, wolny od większych zagrożeń dla realizacji planu inwestycyjnego.

mt_ignore

Przed debatą nad projektami przedłożonych w programie sesji projektów uchwał Przewodniczący Komisji Strategii i Rozwoju, radny Piotr Kozioł, przedstawił pozytywną opinię tej komisji, dot. wszystkich rozpatrywanych przez tę komisję projektów uchwał ujętych w porządku obrad dzisiejszej sesji. Również przewodnicząca Komisji Budżetowo-Finansowej, radna Lidia Stanisławska, przedstawiła pozytywną opinię tej komisji dot. projektów uchwał budżetowych, znajdujących się w porządku obrad tej sesji. Następnie w toku kolejno przeprowadzonych głosowań, radni jednomyślnie (14 głosów ZA, bez głosów „przeciw” i bez głosów wstrzymujących się) przyjęli następujące uchwały w sprawie:

  1. zmian budżetu i w budżecie gminy na rok 2016 (zmiany uwzględniające zawarte umowy o dofinansowanie, a także związane z tym przesunięcia środków na inne cele),
  2. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Twardogóra (w związku ze zmianami w uchwale budżetowej na 2016 r.),
  3. zmieniająca Uchwałę w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania, ich granic i numerów oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych (zmiana w związku z utworzeniem nowych ulic),
  4. zmieniająca Uchwałę w sprawie podziału miasta i gminy Twardogóra na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w okręgu wyborczym (zmiana w związku z utworzeniem nowych ulic),
  5. powołania Komisji Konkursowej dla przeprowadzenia konkursu na stanowisko Kierownika Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Twardogórze (przewodniczącego oraz skład tej komisji wytypowano podczas posiedzenia Komisji Strategii i Rozwoju: Zdzisław Kuc, Agnieszka Szydełko (prze-wodnicząca), Witold Szydełko, Jerzy Chrzan, Przemysław Paprocki, Andrzej Hnat, Lidia Stanisławska.)
  6. stanowiska dotyczącego nieodpłatnego przejmowania nieruchomości przez Gminę Twardogóra (dotyczy nieruchomości przejmowanych z przeznaczeniem na drogi, co ma uporządkować sieci komunikacyjne i zagwarantuje mieszkańcom powszechną dostępność dróg),
  7. zmiany uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz terminie jej składania (w nawiązaniu do podjętej 30.06.2016 r. Uchwały Nr XVIII.192.2016 Rady Miejskiej w Twardogórze),
  8. zmiany uchwały nr XVII.180.2016 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Dolnośląskiemu na realizacje zadania pn.: „Budowa ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 448 Goszcz – Moszyce” (korekta wynika z faktycznych kosztów reali-zacji zadania, jakie otrzymano po rozstrzygnięciu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego).
  9. zmiany uchwały nr XV.155.2016 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 10 marca 2016 r. w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Twardogóra (zmiana uwzględniająca realizację zadania pn. „Ograniczenie indywidualnego ruchu zmotoryzowanego na terenie Gminy Twardogóra poprzez zagospodarowanie terenu przyległego do dworca kolejowego w Twardogórze”, a także możliwość ubiegania się o jego dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego).

mt_ignore

Wobec braku interpelacji i zapytań przystąpiono do części sesji poświęconej wolnym wnioskom i komunikatom. Burmistrz – ustosunkowując się do zadanego w przeddzień zapytania potwierdził, że gminne place zabaw są ubezpieczone, a ubezpieczycielem jest Zakład Gospodarki Mieszkaniowej. Poinformował również, że w prestiżowym rankingu Europejski Samorząd ogłoszonym na podstawie danych za 2015 rok przez dziennik "Rzeczpospolita", w kategorii gmin miejskich i miejsko-wiejskich, Gmina Twardogóra uplasowała się na miejscu 14, co jest najlepszą lokatą wśród wszystkich gmin Dolnego Śląska w tej kategorii.
Burmistrz zaprosił też zebranych na koncert "Stabat Mater" Giovanniego Battisty Pergolesiego, którego narrację poprowadzi aktor Olgierd Łukaszewicz. Ten objęty patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Twardogóra koncert ku czci twardogórskiej Matki Bożej Wspomożenia Wiernych, uświetni XXI-lecie koronacji Jej cudownej Figury i odbędzie się 11 września o godzinie 19.00 w twardogórskiej bazylice.
Kolejne zaproszenie dotyczyło koncertu Chóru „Poznańskie Słowiki” pod  dyr. Macieja Wielocha, który odbędzie się 16 października o godzinie 15.30 w hali sportowo-widowiskowej Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Twardogórze. Wydarzenie to uświetni tegoroczne obchody Dnia Papieskiego w Twardogórze, a także dopełni artystyczny program celebracji w naszej Gminie Wielkiego Jubileuszu 1050-lecia Chrztu Polski.
W swoim wystąpieniu Przewodniczący Rady Powiatu Alojzy Kulig poinformował o sprawach poruszonych na ostatniej sesji Rady Powiatu, a także zapewnił o zaangażowaniu wszystkich radnych Gminy Twardogóra w sprawy dotyczące naszej gminy, a rozpatrywane na szczeblu powiatowym.
Nawiązując do tego wystąpienia Przewodniczący Witold Szydełko zaapelował do radnych o podjęcie działań wobec Dyrekcji Zarządu Dróg Powiatowych, mających na celu poprawę bezpieczeństwa dróg powiatowych i wojewódzkich na terenie naszej gminy, w tym szczególnie – na problem zarastania skarp w pasie drogowym.

mt_ignore


W imieniu Agnieszki Szydełko, przewodniczącej Komisji Konkursowej w sprawie wyboru kierownika SP ZOZ w Twardogórze - przekazał informację, że wobec zgłoszenia tylko jednej oferty do konkursu, Komisja podjęła uchwałę  w sprawie zakończenia postępowania konkursowego. Ponadto przewodniczący Szydełko zaprosił na turniej tenisowy Memoriał Jana Kuliga, który odbędzie się na kortach w Twardogórze 3 września, a także – na Bieg Uliczny o Puchar Przewodniczącego rady Miejskiej w Twardogórze, który odbędzie się 18 września.
Z kolei radny Mieczysław Kowalski w specjalnym wystąpieniu przypomniał 36. rocznicę pod-pisania Porozumień Sierpniowych, legalizujących powstanie NSZZ „Solidarność” – pierwszej niezależnej od władz organizacji związkowej w krajach komunistycznych. Radny przypomniał najistotniejsze wydarzenia z lat 80 i 90, związane z walką o ustrój demokratyczny w Polsce.
Przewodniczący Szydełko, podziękował radnemu Kowalskiemu za przypomnienie tak ważnych wydarzeń w dziejach Polski.
Radny Andrzej Moczulski zaprosił na współorganizowany przez siebie, Sołectwo Bukowinkę i GOSiR rajd rowerowy 3 września spod hali GOSiR.
Po tym wystąpieniu Przewodniczący zakończył obrady.

Treść protokołu z posiedzenia XIX Sesji Rady Miejskiej w Twardogórze, a także treść podjętych wówczas uchwał Rady Miejskiej w Twardogórze i Sprawozdanie z działalności Burmistrza Miasta i Gminy Twardogóra opublikowane zostały na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.

XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej
XIX Sesja Rady Miejskiej XIX Sesja Rady Miejskiej     

 

 

 

Wersja strony


Zobacz koniecznie


bottom


Oficjalna strona miasta i gminy - www.twardogora.pl