Środa, 04 Marzec 2015 09:22 |
Szkolenie z obsługi systemu Interaktywny Płatnik plus dla przedsiębiorców i jednostek samorządowych przeprowadzili 3 marca w twardogórskim ratuszu pracownicy ZUS-u. Zgodnie z założeniami Zakładu Ubezpieczeń społecznych celem wdrożenia zmodernizowanej wersji programu płatnik (IPP) jest uruchomienie usług w zakresie weryfikacji dokumentów, zarówno w ZUS,
jak i u płatników składek korzystających z programu Płatnik. Nowe usługi mają, ułatwić płatnikom bezbłędną realizację obowiązków związanych ze składaniem dokumentów w ustawowych terminach. Dzięki temu dane przekazywane do ZUS będą prawidłowe, a tym samym dane ewidencjonowane na kontach płatników i ubezpieczonych w ZUS nie będą wymagały korekty. Podstawową korzyścią płynącą z uruchomienia IPP ma być usprawnienie komunikacji pomiędzy płatnikiem składek a ZUS poprzez: - przekazywanie płatnikom informacji zgromadzonych w ZUS - umożliwienie płatnikowi pełnej weryfikacji dokumentów w Programie Płatnik jeszcze przed wysyłką dokumentów do ZUS, - skrócenie czasu, w którym ZUS udostępni płatnikowi informacje o wyniku przetworzenia w systemie informatycznym ZUS złożonych dokumentów, - zapewnienie automatycznej dystrybucji aktualizacji oprogramowania do płatników. Szczegóły na stronie: pue.zus.pl
|