Dzisiaj jest:  

III nagroda w 2003 roku i IV nagroda w 2004 roku w rankingu „Profesjonalna Gmina przyjazna Inwestorom” – w kategorii gmin liczących do 15 tys. mieszkańców

 

Plan Miasta

Mapa Gminy
Zadaj Pytanie
Władzom Gminy

STRONA GŁÓWNA

M E N U

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Położenie
Historia
Zabytki
Rozrywka
Turystyka
Oświata
Sport i rekreacja
Komunikacja
Galeria zdjęć
Adresy

U R Z Ą D
Miasta i Gminy

-
-
-
-
-
-
-

Godziny pracy
Władze Miasta i Gminy
Pracownicy Urzędu
Kontakt
Ogłoszenia

Inwestycje
Przetargi

 


 


 >> Ustaw jako startowa <<
 >> Dodaj do ulubionych <<

 

Podsumowanie realizacji projektu „Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Zrównoważonego Rozwoju Regionu Dolnego Śląska (ZSI)” – jednego z największych przedsięwzięć informatycznych w Polsce, odbyło się 30 czerwca w gmachu Opery Wrocławskiej. Podczas uroczystości nagrodzona została gmina Twardogóra.
Budowa systemu kosztowała ponad 15 mln. W projekcie, którego celem było stworzenie możliwości elektronicznego kontaktu między obywatelami, a urzędami, uczestniczyły 32 jednostki samorządowe wszystkich szczebli (samorząd województwa, gminy, powiaty), w tym gmina Twardogóra. W ramach przedsięwzięcia wdrożono Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (e-Urząd) zintegrowaną z Elektronicznym Systemem Obiegu Dokumentów, a także zbudowano i rozbudowano sieci lokalne, zakupiono sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem oraz wyposażono serwerownie w siedzibach jednostek. W sumie kupiono około 900 komputerów, 60 serwerów i 70 skanerów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Warunkiem korzystania z systemu jest posiadanie tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Zdaniem Jana Warszawy, pełnomocnika marszałka dolnośląskiego ds. informatyzacji, nowy system może pomóc w przyśpieszeniu pracy w urzędach.
Każda z jednostek samorządowych uczestniczących w projekcie musiała wnieść wkład własny w wysokości 25 proc. wartości projektu przypadającego na jednostkę. Twardogóra dołożyła 115 590 zł, co znalazło odzwierciedlenie nie tylko w kompleksowym Elektronicznym Systemie Obiegu Dokumentów, ale także w dodatkowym wyposażeniu – m.in. 21 komputerach, 3 serwerach, 9 drukarkach, 1 kserokopiarce i 2 skanerach.
Marszałek województwa – Marek Łapiński wyróżnił dyplomami jednostki biorące udział w budowie ZSI. Oddzielną statuetkę, którą nagrodzono przedstawicieli tylko kilku gmin, odebrał burmistrz Twardogóry Jan Dżugaj. Otrzymał ją za aktywny udział gminy w realizacji i wdrożeniu projektu.

 


Urząd Miasta i Gminy w Twardogórze
ul. Ratuszowa 14, 56 - 416 Twardogóra, powiat oleśnicki, województwo dolnośląskie
tel. (0 71) 399 22 00, fax. (0 71) 315 81 42